Van openstaande vacature, naar onweerstaanbaar aanbod
In de technische sector blijven vacatures vaak maandenlang onvervuld, ondanks grote wervingsinspanningen. De oorzaak? Een onduidelijke Employee Value Proposition (EVP). Veel organisaties communiceren hun sterke punten niet concreet genoeg naar potentiële kandidaten, waardoor ze niet opvallen in de markt.
Een praktijkvoorbeeld uit de Whitepaper laat zien hoe een middelgroot familiebedrijf met een unieke mix van traditie en innovatie toch moeite had om vacatures te vervullen. Door hun EVP te vertalen naar heldere, functiegerichte boodschappen en deze te combineren met gerichte recruitmentmarketing, steeg het sollicitatiepercentage van 1-5% naar 11,2% en daalden de kosten per hire fors.
De sleutel tot succes?
Specifieke EVP’s, authentieke verhalen van medewerkers, de juiste kanalen kiezen en continu optimaliseren op basis van data. Organisaties met een sterke EVP realiseren tot 2,3 keer meer sollicitaties en 40% lagere wervingskosten. Wil je weten hoe jouw organisatie aantrekkelijker kan werven? Een heldere EVP is de eerste stap naar betere resultaten!
Anderen lazen ook
In de technische sector blijven vacatures vaak maandenlang onvervuld, ondanks grote wervingsinspanningen. De oorzaak? Een onduidelijke Employee Value Proposition (EVP). Veel organisaties communiceren hun sterke punten niet concreet genoeg naar potentiële kandidaten, waardoor ze niet opvallen in de markt.
We gingen in gesprek met één van onze opdrachtgevers, Menso van Bruggem, HR Manager bij Mitsubishi Turbocharger and Engine Europe B.V. Menso werkt inmiddels bijna 20 jaar bij Mitsubishi, waarvan de laatste drie jaar als HR Manager. Mitsubishi [...]
Kunnen we de waarde van een goede recruiter echt meten? Gisteren lanceerden we onze "Recruiter ROI Calculator" - een tool die beloofde de exacte waarde van een recruiter te kunnen berekenen. Honderden recruitment professionals vulden enthousiast het formulier in, [...]